Een goede administratie geeft op elk gewenst moment inzicht en overzicht en biedt daarmee rust. In de financiën, op het gebied van verzekeringen, op de aanwezige lidmaatschappen, op de correspondentie met de zorgverzekeraar en noem verder maar op.
Iedereen heeft een eigen methode om de administratie bij te houden. De één stopt alle binnenkomende post al dan niet geopend in een la en doet deze weer open als men iets nodig heeft. Voor de ander is de administratie altijd bijgehouden door partner of ouders. Handig en zeker makkelijk als alles is terug te vinden, maar doordat ieder z’n eigen denk-, en organisatietalenten heeft is het toch prettig om een eigen werkbaar administratiemodel op te zetten.
Voor een startende ondernemer is het ook o zo belangrijk om inzicht te hebben. Niet alleen om te weten of de facturen op tijd betaald worden, maar ook om te weten of de verzekeringen wel geregeld zijn, of er niet teveel onnodige abonnementen zijn afgesloten en om de belastingdienst, indien nodig, inzage te kunnen verschaffen.
Kiaro Beheer & Organizing helpt u graag rust te creëren, in de administratie maar daarmee ook in het hoofd. Samen met u zoekt Kiaro naar een papieren en/of digitaal administratiemodel dat aansluit bij uw wensen, zodat u er ook zelf moeiteloos mee uit de weg kunt. Uiteraard vindt deze coaching in uw eigen vertrouwde omgeving plaats en wordt er door Kiaro Beheer & Organizing met respect en discretie omgegaan met uw gegevens.
Voor particulieren en voor ZZP-ers.
Particulieren die over een PGB (Persoonsgebonden budget) beschikken is het mogelijk om begeleiding van een professional organizer aan te vragen. Kiaro helpt u desgewenst ook bij het onderzoeken of u in aanmerking komt voor een PGB en de aanvraag hiervan.
ZZP-ers ontvangen periodiek een BTW-factuur (geldende BTW is 21%)
Actie 1: Vrijblijvend en kostenloos kennismakingsgesprek
- Zorgvuldige inventarisatie wensen en behoeften op gebied van opzet administratiemodel
- Welke ondersteuning kan Kiaro Beheer & Organizing wel / niet bieden ?
- Hoeveel tijd is er beschikbaar ?
- Is er een onderlinge “click” ? Ofwel is het vertrouwen aanwezig de klus samen te klaren ?
- Indien mogelijk volgt al een uren / kostenindicatie.
Actie 2: Offerte en Overeenkomst
- Binnen 3-5 werkdagen na het kennismakingsgesprek volgt schriftelijk een offerte met een plan van aanpak, vooraf overlegde uitvoeringsdata en kosten.
- Na ontvangst van een ondertekende offerte, is er een overeenkomst aangegaan en kan er gestart worden met de uitvoering.
Actie 3: Uitvoering
- Volgens afgesproken plan van aanpak en planning zal de uitvoering plaatsvinden.
Actie 4: Evaluatie en nazorg
- Korte terugblik op het eigen ontwikkelde administratiemodel en de werkbaarheid hiervan.
- Eventueel bijstelling van het administratiemodel en/of afspraken omtrent verdere begeleiding vanuit Kiaro Beheer & Organizing, bijvoorbeeld voeren van periodiek overleg.
Resultaat:
- Op elk gewenst moment Inzicht en Overzicht in uw administratie
- Kostenbesparing. Te denken valt aan stopzetting dubbele verzekeringen, onnodige abonnementen etc.
- Meer beheersing over tijd en ruimte
- Voor ZZP-ers minder werkdruk en meer werkplezier
- Minder stress en meer rust in het hoofd
"Tijd voor actie, aan de slag"